Exclusive Homes ÖNE ÇIKAN Pınar Kopuz: Bilgi ve tecrübe aktarıldıkça insanlığa değer katar

Pınar Kopuz: Bilgi ve tecrübe aktarıldıkça insanlığa değer katar

Gerçekleştirdiği prestijli organizasyonlarla, sektörlerin öncü isimlerini bir araya getirerek interaktif iletişim ortamı sağlayan Eventuum Genel Müdürü Pınar Kopuz ile Eventuum markasını ve Marka Şehirler Zirvesi’nin detaylarını konuştuk.

Kendinizden ve Eventuum markasından biraz bahseder misiniz? Burada ne gibi işler gerçekleştiriyorsunuz?

İstanbul Üniversitesi İngilizce Turizm İşletme bölümü mezunuyum. Londra’da dil eğitimi aldıktan sonra, Türkiye’ye döndüm. Turizm sektöründe Amerika, Güney Kore, Hongkong, Thailand, İngiltere, Yunanistan ve Avusturalya gibi pek çok ülke ile incoming turizm organizasyonları düzenledim. 2007 yılında, Türkiye’nin en büyük emlak ve gayrimenkul fuarı Realistexpo’nun satış ve pazarlama yöneticiliğini yaptım. Yurtiçi ve yurtdışında turizm, inşaat, satış ve organizasyon alanlarında edindiğim tecrübelerimi değerlendirmek üzere, 2012 yılında kendi şirketim olan Eventuum’u kurdum. Eventuum’da, iş dünyasıyla hedef kitlelerini bir araya getirdiğimiz B2B (Business-to-Business) konseptinde sektörel konferanslar, sempozyumlar ve zirveler organize ediyoruz. 2012 yılından bugüne Eventuum’da, inşaat ve gayrimenkul sektörünün en seçkin buluşması sayılan İnşaat ve Konut Konferansı, Marka Şehirler Zirvesi, İklimlendirme Konferansı gibi pek çok organizasyonla iş dünyasından 2 bine yakın şirket sahibi ve üst düzey yöneticiyi bir araya getirdik.  Ayrıca GCC bölgesinde, yabancı yatırımcıların Türkiye’deki ihtiyaçlarına cevap veren bir kuruluş olan Go For Investment’ın da kurucu ortaklarından biriyim.

8 Mayıs’ta gerçekleşecek olan 3. Marka Şehirler Zirvesi’nin başında siz varsınız. Marka Şehirler Zirvesi’nin gerçekleştirilme amacı nedir? Bu konudan biraz bahseder misiniz?

Bu yıl üçüncüsünü gerçekleştireceğimiz Marka Şehirler Zirvesi, şehirleri şehir yapan, marka değerini artıran sosyo – kültürel, turizm, inşaat, gayrimenkul gibi ekonomik pek çok alanda yatırımcıların ve şehir yöneticilerinin buluşma noktası olarak kabul edilen bir organizasyon diyebiliriz. Türkiye, konumu yönüyle ekonomik, sosyal ve kültürel yönden çok önemli bir ülke. Bu ayrıcalıklar da Türkiye’yi, yeni fırsatlar barındırması nedeniyle özellikle yabancı yatırımcılar için ideal bir pazar haline getiriyor. Daha iyi eğitim, sağlık, barınma kısaca daha iyi hayat şartları arayan insanları şehirlere yöneltiyor. Şehirlerimiz, insanların istek ve ihtiyaçlarını karşılamaya ve nüfus artışına ne kadar hazır? Zirvede, bu gibi birçok sorunun cevabı ortaya çıkacak. Ülkemiz, küresel güçlerle rekabet edebilecek yüzlerce fırsatı bir arada barındıran güçlü bir ülke ve eğitim, sağlık, turizm, inşaat, üretim alanlarında yakın coğrafyanın merkezi durumunda bulunuyor. Bu zirve ile amacımız; şehirlerimizin potansiyellerini ortaya çıkarmak, farklı alanlardan iş birliklerini arttırmak, kültürel, sosyal, ekonomik, çevresel alanlarda yaşam kalitesini ve etkileşimi çoğaltmak, markalarımızı ve ülke imajımızı güçlendirmek. 3. Marka Şehirler Zirvesi, kamu ve özel sektörün liderlerinin bir araya gelerek, bu konularda aktif kararlar alma imkanı bulacakları bir platform olacak.

Marka Şehirler Zirvesi’nin konseptinden bahseder misiniz, katılımcıları neler bekliyor?

Marka Şehirler Zirvesi, katılımcıların marka bilinirliğini artırma ve sektörel gücünü koruma açısından büyük önem taşır. Rekabetin büyük olduğu sektörlerde, bir adım öne çıkmayı sağlar. Ayrıca, doğru zamanda doğru iş ortaklıkları kurulabilir ve B2B fırsatları yakalanabilir. Marka Şehirler Zirvesi, sektörün ticari ve güncel olarak tartışılmasına ve yeni yaklaşımlar geliştirmesine katkı sağlar, geleceğe yol haritaları çizer, etkili bağlantı ağları ve objektif bilgilenme platformu sunar. Zirve, ticari ortaklıklar kurabilme, kapsamlı müşteri, pazar araştırması ve rakip analizi yapabilme gibi pek çok imkan da sağlar. Zirvede, şehirlerde markalaşmanın sosyo-kültürel ve ekonomik açıdan önemi, akıllı kentlere dünyadan örnekler, akıllı binalar ve yaşam kalitesi, şehirleri şehir yapan değerler neler? gibi pek çok ilginç konuya, yaklaşımlarıyla vizyonlarını ortaya koyacak konuşmacılarımız olacak. Zirveye 300’ü aşkın şirketten katılım bekliyoruz.

Marka Şehirler Zirvesi gibi büyük çaplı organizasyonlar katılımcılara ne gibi ayrıcalıklar ya da fırsatlar sunuyor?

Büyük çaplı organizasyonlarda katılımcılar, sektörel bilgi ve tecrübelerini aktararak faaliyette bulundukları alanlara değerli katkılarda bulunuyorlar. Bilgi ve tecrübe paylaşıldıkça insanlığa fayda sağlayabilir. Dünyada tüm gelişmeler, bilginin kuşaktan kuşağa aktarılmasıyla sağlanmıştır. Zirveler ve organizasyonlarla bizler de bilgi ve tecrübelerin aktarılmasına aracılık yapıyoruz. Sektörel organizasyonlar, hem sektörün hem de ülke ekonomimizin gelişmesine katkıda bulunmaktadır.

Marka Şehirler Zirvesi’nden sonra Eventuum’u hangi organizasyonda göreceğiz? Gelecek planlarınızdan biraz bahseder misiniz?

Eventuum olarak 2012 yılından bugünlere İnşaat ve Konut Konferansı, İklimlendirme Konferansı, Marka Şehirler Zirvesi gibi kendi geliştirdiğimiz ve yönettiğimiz birçok organizasyon düzenledik. Şu günlerde de Vatan Eğitim ve Teknoloji Vakfı ile İstanbul Aydın Üniversitesi’nin işbirliğiyle “İnşaat Teknolojileri ve Mühendislik Zirvesi” için hazırlanıyoruz. Ayrıca Türkiye Tesisat Mühendisleri Derneği’nin bu yıl 13. ‘üncüsü yapılacak “Uluslararası Yapıda Tesisat Teknolojileri Sempozyumu’nun da organizatörüyüz. Kasım ayında ise “İklimlendirme Konferansı”’nı gerçekleştireceğiz.

 

Yorumlar kapalı.