Exclusive Homes ÖNE ÇIKAN Rüstem Çetinkaya; En iyi yatırım kalitedir

Rüstem Çetinkaya; En iyi yatırım kalitedir

Türkiye’nin en büyük mermer ocaklarından birine sahip olan ve modern teknolojiyle mermere hayat veren Temmer, bugün Türkiye’de doğal taş sektörüne yön vermeye devam ediyor. Kuruluşundan itibaren şirket odağına ‘insan’ı koyarak üretim yapan Temmer’ın Yönetim Kurulu Başkanı Rüstem Çetinkaya ile markanın geçmişten bugüne bilinmeyenlerini konuştuk.

Temmer markasından biraz bahseder misiniz? Türkiye’de doğal taş sektörüne yön veren firmalardan biri olduğunuzu biliyoruz. Sektörde kendinizi nasıl konumlandırıyorsunuz ve şu anda neler yapıyorsunuz?

Temmer markasını 1998 yılında Afyon’da kurduk. Bilecik’te, kendimize ait ilk bej mermer ocağı yatırımını yaptık ve orayı Türkiye’nin en büyük ocaklarından biri haline getirdik. Yıllar içerisinde Afyon, Eskişehir, Muğla gibi Türkiye’nin önemli mermer rezerv alanlarında ocaklar açarak, ocak sayımızı 6’ya çıkardık.

Aynı yıl sektördeki en büyük yatırımımızı gerçekleştirerek, Afyon’da toplam 107 bin metrekare alan üzerinde, toplam 42 bin metrekare kapalı alana sahip, dünya standartlarında üretim yapan, dünyanın en büyük 3. entegre tesisini kurduk.

Bu tesisi hayata geçirdiğimiz günden bu yana hem iç piyasaya ürün veriyoruz, hem de farklı ülkelere ihracat gerçekleştiriyoruz. Mermeri blok, levha ve ebatlı olarak üretiyoruz. Kuzey Amerika, Avrupa, Uzakdoğu, Orta Asya gibi dünyanın birçok farklı bölgesinde yaklaşık 40 ülkeye ihracatımız bulunuyor. Pazar sayısını artırarak, ülkenin ihracat gelirlerini de artırma konusunda bir strateji de sürdürmekteyiz. Hali hazırda ciromuzun yüzde 70’inden fazlasının ihracat olduğunu söyleyebiliriz. Çin başta olmak üzere tüm kıtalara satış yapıyoruz.

Etiler Showroom

Markalı konut projelerinde rekabetin zorlu olduğu bir dönemdeyiz. Projenin lokasyonu, sosyal olanakları, firmanın geçmişi ve birçok unsur bir projeyi diğerlerinin önüne geçirebiliyor. Sizce Türk tüketicisinin gözünde kullanılan inşaat malzemesinin kalitesi proje seçiminde önemli bir kriter mi?

İnşaat malzemesinin kalitesi proje seçiminde şu anda çok önemli bir kriter değil. Çünkü hala arsa kazanıyor, hala rant kazanıyor. Projelerde inşaat malzemelerinin öne geçmesi için rant durumunun bitmesi lazım. Rant bittikten sonra malzemede rekabet başlayacak. Geçtiğimiz 10 -15 yıllık süre içinde projeler birbiriyle rekabete girseler de hala bir numaralı etken projenin konumu. Bu nedenle hala maketten ev satılıyor. Kimse evin içine bakmıyor, ya da kimse projenin şartnamesinde yazılı malzemeleri doğru düzgün incelemiyor. İnsanlar evin içindeki malzemeyle çok fazla ilgilenmiyor. Halbuki satın alınan ev bir bütündür, lokasyonu ne kadar önemli ise yaşam kalitesini yükselten en önemli unsurda evin yapım kalitesidir. İnsan ne kadar zamanı dışarıda geçirirse geçirsin, bir o kadar zamanı da evin içinde geçiriyor. Ayrıca evin tekrar satışı söz konusu olduğunda, ev bittiği için evin iç kalitesi de evin değeri açısından oldukça önem arz ediyor.

Afyon Plaka Galeri

Şirketinizin web sitesinden gördüğümüz kadarıyla Temmer olarak 40’ın üzerinde farklı projede ürünlerinizle yer aldınız. Türkiye’de mermerin kullanım tercihlerine ışık tutması açısından, size gelen müşteri talebi en çok hangi alanlarda yoğunlaşıyor? Ofisler, konutlar, villalar, oteller… hangisi mermeri daha fazla kullanmayı tercih ediyor?

Web sitemizde sadece seçilmiş örnek projeleri yayınlıyoruz. Son 20 yılda yer aldığımız projelerin sayısını ben bile gerçekten bilmiyorum. Bize gelen müşteri talepleri en çok ofisler, villalar, rezidanslar ve 5 yıldızlı otellerde yoğunlaşıyor. Ofisler eğer ticari olarak üretilen ünitelerse, yani satılmak veya kiralanmak üzere yapılıyorsa mermer fazla tercih edilmiyor. Ancak içine giren firmaların tasarımcıları, özgün şekilde kendi tasarımlarını yaptıklarında ofislerde mermer kullanıyor. Konutlarda, villalarda, rezidanslarda, A plus insan grubunun mermeri tercih ettiğini görüyoruz. 5 yıldızlı otellerde ise ortak alanlardan ıslak hacimlere ve dış cephelere kadar mermerin birçok alanda daha sık kullanıldığını söyleyebiliriz.

Global alanda Türkiye, doğal taş sektöründe rekabet üstünlüğüne sahip mi?

Türkiye, doğal taş kaynakları zengin olduğu için global alanda fiyatla rekabet eden bir ülke. Kaliteyle ya da tasarımla rekabet eden bir ülke değil. Nihai ürünlerde fiyata dayalı bir rekabet içinde olduğumuzdan maalesef üzülerek söyleyebilirim ki; ürünlerimizi ucuza satıyoruz.

Radisson Blu Silver Travertine

Şirket olarak yeni dönem hedefleriniz arasında yeni yatırımlar, yeni proje ve ürünler bulunuyor mu?

Yeni ocak yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca İstanbul’da hayata geçirdiğimiz plaka galerimizi de bu yıl olmasa bile önümüzdeki senelerde daha da büyüteceğiz. Haliç Plaka Galerimiz, mimarlar ve proje geliştiricileri tarafından her geçen gün daha fazla ilgi çekiyor. Afyon fabrikamızda yeni bir teknoloji ile gerçekleştirdiğimiz yeni ürünümüzü de yakında Tem-Fit adı altında tanıtacağız.

Yorumlar kapalı.